Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


måndag 31 maj 2010

Träning i dagarna 3!


Här kommer en uppdatering från de senaste tre dagarnas pass.

Lördag: CFN
Kände att det var dags för lite rodd så vad kunde vara bättre än att åka till CFN. Kände att det var dags att utmana kroppen med en 5k rodd, något jag märkligt nog inte gjort på flera år! Var osäker på tempo och ork så passet fick bli mer av en statuscheck. Kändes rätt ok men väldigt jobbigt de sista 1000 m då jag gick ner på 1:52 tempo. Tid: 21.25
Rätt nöjd då mitt mål var att gå under 22 min.

Därefter blev det en "mag-wood" som jag kört förut.
21-15-9 av K2E och situps.
Senaste gången jag körde denna blev tiden 5:45. Tack vare inspirerande sällskap stannade klockan denna gång på 5:18.


Söndag: Utomhus
Här hade jag en tanke att köra "Tommy V" men den mördarwodden är flyttad till en dag då jag inte är vid mina sinnens fulla bruk. Fick i stället bli ett annat mördarpass.
Amrap 20 min:
5 Squatclean 40 kg
10 utfallssteg
10 burpees
10 utfallssteg

Resultatet blev 8 varv, 10 utfallssteg samt 10 burpees. Passet rekommenderas till dig som gillar att riktigt plåga dina ben och lungor!

Måndag: Kross-fit Sundbyberg
Dags för sandsäcksövning, ett enkelt sätt att köra helkropp! Valde dumt nog att köra 100 st Sandbag Getup, hade räckt med 50 st. Men har man gett sig in i leken...
Plågade mig igenom de sista 30 transpirerande som ett vattenfall.

Summa summarum, tre bra träningsdagar av högst varierande karaktär. Tisdag vila för att på onsdag ev ge mig på "Barbara".

Ha en bra träningsvecka!

Tjing
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar