Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


måndag 10 maj 2010

Grodfötter



Har äntligen fått tummen ur och investerat i ett par lyftarskor!

Gick ner till STK (Sundbybergs Tyngdlyftningsklubb) för att köra ett kort pass med min nya "investering". Blev bara lite powercleans samt frontsquat, "more to come"!

Frågan jag ställde mig efter att ha lyft i riktiga skor är, varför köpte jag inte dessa förrän nu? Ni som satsar seriöst på träning men inte har investerat i ett par lyftarskor, kör ni spinning med grodfötter också? Så stor skillnad är det :-)

Nu ska det köras OL :-)

Tjing
Michael

Ps: Ett stort grattis till mina klubbkompisar Josephine (Mini) och Linda som båda tog medaljer i EM i Styrkelyft!

3 kommentarer:

  1. Var köpte du dom och vad fick du ge för dom??

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du överdriver skillnaden lite. Speciellt den direkta skillnaden. Jag tycker fortfarande att converseskor, när dom är nya och styva, funkar nästan lika bra. Och såna går fan så mycket bättre att springa i :-)

    SvaraRadera
  3. Hej Richard

    Köpte dom på Powerzite i Väsby för det facila priset 1440:-!

    Något billigare (50:-) om du köper dom på nätet.

    Tjing M

    SvaraRadera