Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


söndag 2 maj 2010

Elizabeth

I dag var det dags att ta sig an en annan av de tuffa brudarna, nämligen Elizabeth.

21-15-9 på tid
Squatcleans 60 kg
Ringdips

Tanken var god när jag planerade men inte särskilt briljant när det var dags! Trodde inte att Linda som kördes i torsdags fortfarande skulle kännas i kroppen, men så var det. Bara att gilla läget och göra det bästa i stunden!

Körde en något skalad variant, 50 kg i stället för 60 kg på squatcleans, ringdips som föreskrivet.

Tiden blev 11:57! Inte särskilt nöjd med tiden, däremot med insatsen då jag för stunden gjorde mitt bästa. Nästa gång jag kör Elizabeth ska benen vara fräschare än idag.

Hade även nöjet att observera dagens kvällspass på CFN. Full klass som fick något att bita i :-)

Max varv på 30 (ja trea nolla), av:

6 styrkefrivändningar 60/45kg
6 alternerande KTE/Pull-ups (alltså 6 kte och 6 pull-ups, man gör varannan)
12 boxhopp 60/45cm

Imponerande insats av alla atleter som fångats i nedanstående film :-)

Bra jobbat allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar