Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


onsdag 5 maj 2010

Jackie

Så har ytterliggare en brud blivit avverkad!

I dag körde jag Jackie, en wod som jag körde för ca 2 veckor sedan med en "dålig" tid. En förklaring kan vara att jag körde axlar dagen innan och blev helt rökt under thrusters.

I dag kände jag mig hyfsad alert efter 2 dagars vila. Kände mig motiverad att slå den förra tiden rejält. Började min mentala förberedelse med att titta på webben och bli inspirerad, såg Chris Speller köra Jackie på 5:39, sjukt bra!!!

Nåväl, bara att göra sitt bästa och inse att min fysik och ålder skiljer sig "något" från Spellers fysik :-)

Med tanke på att min förra tid var 15:25! (skratta inte) så skulle den inte vara särskilt svårslagen.

Jackie
1000 m rodd
50 thrusters 20 kg
30 pullups

Startade rodden med föresatsen att ligga på 2:15 tempo på 500 m. Kändes dock hyfsat lätt så det vara bara att öka lite. Ville ändå inte köra för hårt då jag vet att thrusters suger direkt efter rodd. Färdigrodd efter 4:10, helt ok!

Dags för thrusters, körde 10:or på de tre första seten för att sedan avsluta med femmor. Halvnöjd, behöver träna mer högrep på axlar.

Avslutande pullups funkade sådär, fixade inte mer än 5:or för att avsluta med 2:or och singlar.
Tid: 11:15

En förbättring med över 4 minuter!

Känner mig nöjd med att ha gått under min måltid som var 12 minuter. Känner också att nästa Jackie kommer gå under 10 minuter med "lite" mer träning :-)


Tjing
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar