Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


söndag 23 maj 2010

Väderproblem!




I dag hade jag tänkt köra någon variant på "Tommy V". Tyvärr var inte vädret något vidare för bl a repklättring. Funderade på vad jag skulle kunna köra och kom då att tänka på en video jag såg tidigare i veckan med Jason Khalipa. Han gjorde då;

100 DB Hang Squat Clean Thrusters (16 kg) på 10:53!
Då jag är "något" sämre tränad än Jason gäller lite skalning. Förstod att denna wod är brutal och bestämde mig för att i stället för 100 st köra 50 st med 10 kilo.

Att något som kan verka så enkelt kan vara hemskt. Klarade 50 stycken på 8:42 vilket innebär att jag även han med 40 st burpees. Så om du känner för att plåga dig och bara har ett par hantlar i 10-12 kg klassen hemma är detta den wod du ska köra.

Vill även passa på att tipsa om Davids "Hälsobrownie". Extremt nyttig och smakar kanon. Bifogad bild visar tillskärning av korrekta portionsstorlekar :-) Vill även visa en bild på dagens lunch, en kanongod Lasagne med avokado och sallad!



Ha en bra vecka!

Tjing
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar