Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


torsdag 20 maj 2010

Fy f%&#!

I dag var det dags för en Hero-Wod, nämligen DT. Senaste gången jag körde DT var 24 september förra året. Såg fram emot att se vad som hade hänt sedan dess.

Som alla vet finns det inga lätta wodar inom Crossfit, brudarna är grymma men det vete fåglarna om inte Hero-wodarna är värre.

Senaste gången jag körde DT skalade jag ner den till 40 kg i stället för föreskrivna 70 kg. I och med att jag inbillat mig att jag är starkare tänkte jag att 50 kg borde funka, dvs en ökning med 25%.

Sedan var det bara att köra igång :-)

DT
Five rounds of:
* 155 pound Deadlift, 12 reps
* 155 pound Hang power clean, 9 reps
* 155 pound Push jerk, 6 reps
For time

Hade en planering att köra varje varv på ca 2 - 2,5 minuter. En perfekt planering, i alla fall i ett till två varv! Jösses, marklyften var en baggis med denna vikt men inte powerclean. Även push-jerks funkade hyfsat de första tre varven för att därefter bli rätt tunga. Resultatet blev till slut att jag verkligen fick slita för att fullfölja och få en för mig respektabel tid. DT avslutades på 15:40 med 50 kg, rätt uselt.

Vad lärde jag mig? Upptäckte en tydlig svaghet, nämligen att jag är usel på allt! Nja riktigt så illa kanske det inte är, men usel på uthållighet när det gäller grepp i alla fall. Här ska tränas tummlås :-)

Bara att bryta ihop och komma igen för att göra det bättre nästa gång!

Tjing
M

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat!

    By the way, fixade ett nytt pr i DU idag. Från 15 till 29 st : )

    SvaraRadera
  2. Tack :-)

    Grattis Richard till ditt nya PR!
    Som jag sa, du var på god väg. Du hade bara lite för bråttom :-)
    Snart fixar du 50 st.....

    SvaraRadera