Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


torsdag 27 maj 2010

Sub 10......not!

Min magiska programmering sade att dagens pass var Jackie, igen!
I och med att jag är fullkomligt urusel när det gäller högrepsövningar och pullups finns de med i de flesta pass.

Efter uppvärmning och sedvanlig mental förberedelse språkade jag lite med David angående passet och tidigare prestation. Vi kom fram till att målet var en full möjlig Sub 10 på Jackie.

Jackie
1000 m rodd
50 thrusters 20 kg
30 pullups

David hade vänligheten att coacha mig genom passet. Rodden började bra, efter några justeringar så roddes det i ca 1:57 takt. Sluttid 1000 m blev 3:56, klart nöjd även fast det finns mer att ge.

Nästa steg var pannbensövningen thrusters. Tidigare har jag kört 3 x 10 för att sedan avsluta med 4 st 5:or. Tack vare att David pushade mig körde jag för första gången 5 x 10, klart nöjd här också!

När det var dags för pullups hade klockan inte passerat 7 minuter (6:55) och då började helvetet! Hade bestämt mig för att köra 5:or, höll ca 3 rundor, därefter blev det 4:or, 3:or, 2:or och singlar! Pullupsen tog nästan 5!minuter.
Finns inget viktigare än att ta tag i dessa.

Tiden på Jackie idag blev 10 sek långsammare än mitt PR, dvs 11:25.

MEN jag tar med mig det positiva, dvs rodden och thrusters. Får jag lite ordning på pullupsen så siktar jag på sub 10 (igen), eller varför inte sub 9!

Åsikter, synpunkter?

Tjing
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar