Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


måndag 17 maj 2010

3 PR!

Hade tänkt gå till CFN och kört Barbara, men pga dåligt matintag under dagen fick det bli ett pass på STK istället.

Blev lite lek med stången och ser man på, fortfarande sker det styrkeutveckling.

Började med lite OHS, kändes bra vilket gjorde att jag avslutade med 5 x 40 kg. Inte dåligt med tanke på min axel, finns mer att ge.

Därefter körde jag lite squatcleans på 60 kg, kändes också bra. Lika bra att testa lite powercleans, slutade med ett PR på 70 kg, Inte särskilt bra men ändå en bit närmare mitt årsmål som är 80 kg.

Avslutade med lite frontsquats. Vid det här laget var inte benen helt fräscha men funkade ändå så pass bra att jag först tangerade mitt PR på 5 x 80. Därefter tog jag för första gången en singel på 85kg. Whattheheck, lika bra att testa 90 också men där blev det fail. Var så pass nöjd att stångpasset avslutades för att ge plats för svingar med KB 32 kg, bra avslutning.

Må kraften vara med er!

Tjing
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar