Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


tisdag 11 maj 2010

Uselt!



I dag var det dags för första passet i min hemliga programmering som ska leda fram till stordåd......not! En av de saker jag lärt mig av CrossFit är att det inte alltid blir som jag tänkt mig :-)

Dagens pass började lite lugnt med OHS. Blev fokus på teknik avseende umpa och svank. Min axelskada gör sig tyvärr påmind under detta moment. Avslutade med 10 reps på 25 kilo. Fokus är att hitta bättre rörlighet i axelpartiet.

Därefter var det dags för Freja; 21-15-9 av burpees, kettlebell och pullups.
Kan glädja mig åt obrutna burpess, bröt svingarna i 2 delar men sen....?

Dessa förb%&##&nde pullups! Pga av att jag inte släpper ner riktigt i bottenläge blir det fjöskippar tillsammans med taskigt höftarbete! Grejar bara fem pullups i taget!!!! Här ska det tränas kipping!
Tid om nu någon skulle vara intresserad: 11:06

Desto roligare med besök av min kompis som jag döpt till Hackis. Riktigt rolig typ som insett att det låter mera när man hackar på ett balkongräcke av metall än en torr trädstam. Sen att de som bor innanför balkongdörren inte är lika imponerade är inte Hackis problem. Riktigt roligt att höra när han flyger runt bland balkongerna och terroriserar :-)

Tjing
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar