Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


onsdag 12 maj 2010

Diane




En cykeltur till CFN i underbart väder blev en bra start på ett bra pass.

Började lite lugnt med att träna teknik på push-jerks. Som alltid när jag är på CFN och ber om lite hjälp med teknik så får jag det, tack Mads! Vi slipade lite på höftextensionen och efter några set var den helt ok.

Lite förberedelser och laddning, sedan var det dags för Diane. Pga min trasiga axel vågar jag för tillfället inte köra strikta HSPU:er, fick bli avlastade på 70 cm box. På stången satt 100 kg, bara att fokusera och köra!

Diane 21-15-9
Marklyft 100 kg
Handstand push-ups
Tid: 7:18

Som alltid när jag kör en wod för första gången är jag osäker på hur hårt jag kan gå då det inte finns några lätta pass. Relativt nöjd med dagens upplägg, dock tror jag att tiden kommer pressas med någon minut nästa gång.

Skulle vara kul att få lite kommentarer från er som kört Diane om hur ni uppfattar henne som wod, lätt, medel eller hård? Kanske finns annat att säga:-)

Tjing
M

3 kommentarer:

  1. Hej Mikey!

    Mitt pr på Diane (as RX´D) är 7:41. Jag tycker det är en rätt trevlig dam faktiskt. Oftast kör jag de första 21 marklyften obrutet för att sen kanske bryta 10-5 och 5-4. HSPUna är det som brukar bli jobbigt även om jag tycker mig ha bra styrka i axlarna.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Diane!! Min absoluta favorit WOD! Det är för att den innehåller mina favis övningar! MIn tid är 4.28 och jag kör den på 80 kg mark och strikta HSPU. Vi ses på Nordic nästa vecka! Tänkte köra igång på nytt då igen!

    SvaraRadera
  3. Håller med er om Diane :-)

    Richard: Om vi kör Diane tillsammans kommer du sänka din tid. Du har kapaciteten och styrkan!

    Jenny: Imponerande tid, riktigt duktigt. Men så brukar det ju vara, det man gillar blir man bra på och vice versa :-)

    Blir kul att träna tillsammans på CFN

    Tjing
    m

    SvaraRadera