Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


onsdag 19 maj 2010

Cindy....igen!

Nu är det drygt tre veckor sedan jag för första gången körde Cindy Rx´d! Resultat då (27 april) var 16 varv + 5 pullups. Alla delmoment kördes obrutna utom de sista pullupsen. Hur skulle det gå idag?

Matintaget innan passet var lite lågt men fungerade. Körde rodd och lite svningar som uppvärmning. I planen låg även att köra lite K2E, men de får vänta till nästa lämpliga träningstillfälle. Energi var inte högre än att den precis räckte för att köra Cindy.

Fick hjälp av Rickard att starta klockan så att jag kunde ha fullt fokus på pullupsen. Till min glädje körde jag alla delmoment obrutna och klarade nästa av ett varv mer än senast. Resultatet blev 17 varv och 2 pullups!

Klart nöjd med resultatet som ger inspiration till den kommande träningen!

Ta hand om er.....

Tjing
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar