Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


torsdag 29 april 2010

Linda




Började lite lugnt med 10 + 10 "Toes to bar".

Därefter var det dags att ta sig an en av de mest beryktade tjejerna nämligen Linda.

Woden ser ut enligt nedan:
Linda
(aka "3 bars of death")

* Deadlift 1 1/2 BW,
* Bench BW
* Clean 3/4 BW,
10/9/8/7/6/5/4/3/2/1 rep rounds for time

Mina vikter:
Mark: 110 kg Rx´d
Bänk: 75 kg skalad till 60 kg
Squat Clean: 55 kg skalad till 45 kg
Tid: 25:31 en helt ok tid.

Första gången jag körde på dessa vikter så jag visste inte riktigt vad jag hade att vänta mig, förutom att det skulle bli astufft!

Då mark är en av mina styrkor var jag inte särskilt orolig för att göra 55 reps på 110 kg, men ack så fel jag hade :-)

Bänken var det moment som var minst ansträngande, nästa gång blir det 70 kg.

Och så squatcleans, en helt annan wod jämfört med att köra powercleans. Gick ändå riktigt hyfsat vilket gör att nästa gång kör jag med 50 kg.

"Glädjande" nog kommer jag köra woden en gång till med likadana vikter då jag nu vet hur hårt jag kan köra. Vill pressa tiden med 2 - 4 minuter.

Efter jag flämtat klart var det dax för lite mer: 50-40-30-20-10 situps med 10 armhävningar mellan varje set, dvs 150 situps och 50 armhävningar.

Frågan är nu vilken ny brud som ska få "smaka" på mina svettiga labbar!

To be continued .......!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar