Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


måndag 19 april 2010

En bra dag.....

I dag lyckades jag med att köra 2 pass. Under lunchen blev det ett CrossFit-pass på CFN samt på kvällen lite marklyft på Sundbybergs Tyngdlyftningsklubb (STK).

Dagens pass på CFN innehöll som vanligt både teknik och en metcon.
I dag hade Rickard sina hökögon inkopplade och såg små saker som gjorde underverk.
För min egen del fick vi i stort sett ordning på airskvåtten.

Frontböjen fungerade hyfsat efter några mindre justeringar. som alltid gäller det att ha tyngden på hälen och upp med bröst och armbågar, lätt i teorin men något svårare i praktiken. Meningen var att vi skulle arbete oss upp på ett PR på 5 RM, men tiden räckte inte till. Avslutade med en 5:a på 70 kg.
Får fortsätta en annan dag :-)

Dax för metcon:
400 m
50-40-30-20-10
Skvåtts
Situps

Avsluta med 50 DU alt 150 SU.

Pga lätt värk i hälsenan valde jag att ro 500 meter medans de andra sprang 400 m.
Betydligt jobbigare med rodden än att springa...
Därefter var det bara att gasa på och alla gjorde som vanligt en stark insats.

Extra kul att Jessica DU funkar bra, jag själv valde det säkra och körde 150 singlar.
Tid: 11:48

Avslutade dagen med att köra lite marklyft på STK för att därefter coacha en klient inför en styrkelyftartävling på lördag.

Sammanfattningsvis en bra dag :-)

1 kommentar:

  1. Åhå! Du kör på gamla hederliga STK..
    Där brukar jag också hålla till med jämna mellanrum. Charmigt ställe precis som ett gym ska vara,lite smutsig och en magnesium dimma man måste ta sig igenom för att komma in :)
    Kör hårt!

    SvaraRadera