Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


torsdag 15 april 2010

Kalvar på grönbete!



I dag var det på CFN ett riktigt roligt och för mig bra pass!

Rickard tog oss med på en "hysterisk" uppvärmning, det var DU, squats, och en koll på hur löpslingan går. När vi ändå var ute kom Rickard på den briljanta idén att vi lika gärna kunde sprinta upp till toppen på Observatorielunden. Och då kom han på en ytterliggare briljant idé, vi kör "stolp-jumps" och squats då vi ändå är uppe och ser på den fantastiska utsikten! Pust, nog var vi varma alltid.

Jag är allt annat än en löpartyp. Visst har jag sprungit Lidingöloppet men det är preskriberat vid det här laget. Nu ligger min löpträning på ett pass sedan augusti, lite att jobba med där.

Väl på plats inomhus var det dax för lite "seriös" träning.

Började med 3 set pullups på 90%.

Därefter var det dags för metcon:

400 meter löpning
10 pullups
20 squats
9 pullups
18 squats
8 pullups
16 squats
7 pullups
14 squats
6 pullups
12 squats
5 pullups
10 squats
4 pullups
8 squats
3 pullups
6 squats
2 pullups
4 squats
1 pullups
2 squats
400 meter löpning

Tid Rxd: 11:52
Tiden borde varit bättre, höll tyvärr igen en del på skvåtsen.
Nästa gång ska det gå under 10 minuter, löfte!

Till vår glädje deltog även Rickard aktivt i dagens pass vilket gjorde att dokumentationen blev lidande.

Håll till godo med en bild på oss efteråt. Som bonus får ni en bild på dagens lunch.

2 kommentarer:

  1. Typiskt att jag tog en vilodag just idag.

    SvaraRadera
  2. Vi saknade dig :-)

    Bara lugn, kommer fler tillfällen. Blir säkert så mycket löpning upp till toppen på Observatorielunden att de behöver asfaltera om.

    Tjing
    M

    SvaraRadera