Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


söndag 25 april 2010

Händelserikt








Efter några dagars tystnad kommer här senaste nytt!

"Paragraf-Talibanerna" är besegrade!!!!!!!!!
Från risken till att bli en långbänk blev resultatet en reparerad TV dagen efter, tack vare kontakter på Samsung Service. Hade det inte varit för dessa kontakter hade jag troligtvis vid det här laget slitit av det lilla hår jag har kvar och varit totalt "flintskallig".....

Efter tre dagars träning blev det vilodag i torsdags (snöfall :-)). Fredagsträningen skedde på lunchen tillsammans med Numi, den isländska vikingen. Ett riktigt tufft pass för mig då min fästingliknande kropp med förkrympta extremiteter inte är skapt för rodd :-)

Första delen av passet var att ro så långt som möjligt på sex minuter. Jag rodde 1506 meter med dampern inställd på 5. Då jag inte rott något liknande tidigare visste jag inte hur jag skulle paca. Asjobbigt! Men nästa gång är målet att nå över 1600 m då jag kan höja dampern till 7.

Två minuters vila för att därefter köra max antal varv av 10 pullups och 20 "Medicine Ball Power Cleans". Riktigt tufft...blev inte mer än 2 varv :-(

Lördagens träning gick riktigt bra, satte PB i Front Squat. Gjorde en femma på 80 kg vilket jag är nöjd med. Finns mer att ge och siktar på en 5:a på 90 och en singel på 100 kg under maj. Min ömmande häl hindrade mig från att hänga på det vanliga passet som var löpning och box-jump. I stället fick det bli K2E och höga KB-svingar. Nöjd då jag körde obrutna K2E med viss kipping. Svingarna funkar bra med tanke på min "trasiga" axel.

Lördagen avslutade med festligheter, en av mina äldsta vänner hade en 50-års fest. Bifogat finns ett kort klipp, tänk att det är min tur i juni :-)

Vilodag från träning idag söndag men en långpromenad med en av mina grannars hund hanns med på förmiddagen. Som kuriosa kan jag nämna att jag är "gammalt" hundtjänstbefäl i marinen och även haft kennel (Rottweiler) tillsammans med x-et. Min senaste hund, schäfern Krut, var en fantastisk hund som jag gjorde uppvisningar med. Som hundälskare känns det tomt utan.....

Söndagens matintag gick i fiskens tecken, lunchen bestod av torsk med curry och banan samt mumsiga grönsaker medans middagen bidde lax med grönsaker.

Ny träningsvecka på G med många nya roliga pass tillsammans med duktiga instruktörer och likasinnade atleter på CrossFit Nordic är det som gäller.

Hoppas din egen träningsvecka varit bra!

Tjing
Michael



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar