Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


lördag 17 april 2010

Fredagsmys





Jag är säker på att definitionen på Fredagsmys varierar en hel del. I min definition ligger bl a ett lunchpass på CFN. Som en bonus blev det lite mer mys på kvällen :-)

I dag var det dessutom premiär!
Första gången mina "Five-toes" fick vara med på ett pass. Kändes mycket bra, dock viktigt att ta det lite lugnt då foten belastas annorlunda.

Passet började med teknikträning i PushPress. Viktigaste punkten när det gäller min egen teknik är lockouten i toppläge. Körde relativt lätt, slutade på en 5:a på 45 kg då fokus var på teknik. Behöver även koppla in "sköldpaddsmuskeln" i halsen, dvs fram med huvudet.


Dagens metcon:
3 varv, 1 min max arbete, vila 30 sek.
Doubble Unders (alt singlar, räkna 1/3), PushPress och Rodd (25-tal meter).

Eftersom DU är en av mina svagheter valde jag att köra singlar för att få intensitet.

PP 13, 12, 14
SU 99, 107, 100
Rodd 240, 250, 260
Summa: 218

I stort sett nöjd, men som alltid när man kör ett pass för första gången är det svårt att veta hur hårt man kan gå. Resultaten visar att jag har mer att ge vilket är glädjande.

Fyra CrossFitpass denna vecka, dax för vilodag på lördag.

Nöjd med dagens födointag. Eftersom det ändå är Fredagsmys passade jag på att lyxa till middagen lite. Blev 1 st fibertortilla med köttfärs, bönor, tomat, ost, paprika och guacamole + 1 stort glass vatten, mums!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar