Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


tisdag 27 april 2010

Cindy


En bra dag med ett mycket bra pass. Mycket tag vare den mycket goda lunchen.

Började lite lugnt med att köra knäböj men en stegring på 5:or. Körde inte tungt utan vill bara väcka liv i tekniken, 50 kg, 60 kg, 70 kg och 80 kg bidde det. Tyngre nästa gång!

I dag blev det den första dejten av flera. Den lyckliga bruden hette Cindy.

Hade innan dagens pass aldrig kört Rx´d. Då pullups är en prioriterad övning för mig så passade Cindy som en mjukstart.

Under 20 minuter, max antal varv av 5 pullups, 10 armhävningar och 20 squats. Jag hade satt ett modest mål som jag överträffade med råge :-)

Mycket nöjd med att köra alla set utom de sista pullupsen obrutet.

Resultatet blev 16 varv + 5 pullups. Det bästa var att kippingen började fungera. Som filmen visar (varv 8) får jag varken stilpoäng eller hurrarop, men det är ändå en bra början. Bara att träna vidare och SLIPA på tekniken :-)

På torsdag blir det den underbar bruden Linda!

Ha en bra vecka!

Tjing
Michael

1 kommentar:

  1. 16 rundor Cindy är riktgt bra jobbat!
    Trevligt att PU, börjar släppa! Ser att du vågar lita på axeln och hänga ut i raka armar nu! Var det mixat grepp du tog?

    SvaraRadera