Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


fredag 9 juli 2010

Powersnatch - hur svårt kan det vara?

Dags för andra passet med Mads. Huvudsyftet med träningen är att förbättra min teknik.

Alla ni som har en bra powersnatch har säkert känt hur lätt stången flyger upp med typ noll kraft. Ni som inte har någon teknik har känt en hel del annat.

Snatchen är en övning jag undvikit pga mina axelluxuationer. Men tack vare stabiliseringsträning samt en ökad styrka tyckte Mads att det var dags. Oj så rätt han hade ......, som vanligt.

Gick riktigt bra med tanke på att det var första gången. Powersnatch är ju hur enkelt som helst....höftextension - trapezius - hopp......klart typ :)

Vi slutade vid 40 kg med mål att fortsätta upp till...., ja vi får se var det slutar.

I dagens pass låg även OHS, Squatclean, Powerclean, T2B samt DU.

Till min glädje avslutade vi passet med en riktigt "mysig" liten rackare.

På tid, 15-12-9:
Powersnatch 30 kg
KB 20 kg
Tid: 5 min någonting

Måste säga att det var ett av de roligaste passen på länge. Från att inte ha kört powersnatch till att få ihop tekniken hyfsat och dessutom kunna köra en wod.

Livet e grejt :)

Tjing
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar