Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


söndag 18 juli 2010

Chipper 2010-07-17

Kände mig inte 100% så jag lyssnade på kroppen och körde ett något kortare pass.

Omväxling förnöjer så varför inte en chipper?

Lördagens korta med intensiva pass blev:
20 KB svingar 20 kg
40 Utfallssteg
20 Manmakers
40 Squats
20 Mountainclimbers
40 Situps
20 Burpees
Tid: 7:52

Kändes bra även fast pulsen låg väldigt hög efter att jag "spurtat" under de avslutande burpeesarna. Körde 20 stycken på 70 sekunder vilket för mig är rätt snabbt.

Nya tag i morgon :)

Tjing
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar