Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


tisdag 20 juli 2010

"Death by OHS" 2010-07-20

Ibland blir det inte som man tänkt sig!

Planen var att köra Fran men efter uppvärmning i kombination med avsaknad av en bra pullup-stång fick hon vara i fred.

I stället blev det den mysiga "Death by OHS".
Senaste gången jag körde kom jag endast till 12 minuter.
I dag var målet att nå 15 minuter, dvs 42 reps fler än senast.

Efter lite fokusering var det bara att köra, 3-2-1!
Märkte relativt snabbt att tekniken fallerade och att jag körde på ren vilja.

Det positiva var att efter lite pepping från Ann nådde jag mitt mål på 15 minuter (120 reps) med 1 sekund tillgodo. Ett litet steg närmare mitt årsmål.

På filmen ser man tydligt att mina knän åker fram, häcken åker inte tillräckligt mycket bakåt samt att vikten ibland hamnar på tårna.

Gör om - gör rätt!

tjing
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar