Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


söndag 1 augusti 2010

"Svettchock" 100801

Kände för ett längre pass där jag skulle ligga på medelhög puls och bli riktigt svettig!

Följande pass blev en riktig "svettchock":
10 varv på tid av:
5 min cykling
10 frontsquat 40 kg
15 KB 24 kg
Passet tog: 1 timme och 16 minuter
Medelpuls: 154
Maxpuls: 177
Kalorier enligt pulsklockan: 1043
Liter svett: 14

Ett jobbigt uthållighetspass för ben och hjärna. Riktigt nöjd med att kunna jobba med en så hög medelpuls under lång tid. En stor kontrast mot de korta och intensiva CF-pass jag vanligen kör.

I morgon måndag blir det vila.

Tjing
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar