Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


söndag 29 augusti 2010

Halt, lytt och krossad!, 100827

Inte mycket på kroppen som är helt!

Tog mig till CFN för att köra de övningar som funkar.

Började med teknikträning i ryck, har blivit lite av en favorit då min axel tidigare hämmat mig i denna övning. Fortfarande vissa problem men klarar i alla fall av rörelsen. Körde en stege och slutade med en 3:a på 40 kg.

Därefter blev det lite powercleans. Även här har jag problem då min högra underarm (golfarmbåge?) smärtar.

Därefter blev det ett egenkomponerad wod:
5 varv:
10 mark 80 kg
10 powercleans 40 kg
10 armhävningar
10 situps
Tid: ?
Oklart då klockan föll på golvet under andra varvet och nollställde sig :)

Sammanfattningsvis bland de tuffare passen jag kört då ryggen blev RIKTIGT stekt!

Konsekvenserna kom framförallt nästa morgon då jag vaknade med en rygg som var 1 mm från att krampa! Lyckligtvis finns det hjälpmedel.

Muskelstimulatorn, guds gåva till mänskligheten!

Även rumpan fick sig en omgång :)



Tjing
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar