Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


söndag 8 augusti 2010

Styrka, 100808

Dags för lite styrka!

På programmet stod marklyft och knäböj. Har inte kört dessa övningar sedan 22 juli.

Började lite lugnt med mark:
3 x 70
3 x 100
3 x 120
3 x 130
3 x 140
3 x 145
2 x 150 (missade det tredje reppet).

Därefter var det dags för backsquat. En övning jag har "prioriterat" ned till förmån för frontsquat. Men nu ska det bli ändring på detta och båda ska i den svenska rättvisans namn få lika mycket uppmärksamhet. Har märkt att styrkan inte är vad den har varit så här gäller det att skynda långsamt.

3 x 60
3 x 70
3 x 80
1 x 85
1 x 90
1 x 95

Var inte i närheten av max men lade av då jag fick lite känningar i länden och i rumpan :)

Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med de tre pass som jag nu kört på raken.
I morgon måndag blir det vila för ett besök på CFN.

Tjing
M

1 kommentar:

  1. Vi kör mycket back & front. (1-2 pass i veckan före WODsen). Det har givit resultat i WODsen märker jag.

    SvaraRadera