Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


lördag 5 juni 2010

Progress!

Är i Uppsala vilket gjorde att dagens pass blev utomhus i det vackra sommarvädret. Jag och tjejen tog hantlar, vatten och ett glatt humör och for till Sunnersta för lite utomhusaktiviteter.

Började med en snabb promenad i spåret och njöt av väder och natur, hade varit underbart om vi sluppit alla sat#%s mygg!

Nog om dessa äckliga flygfän. Därefter blev det en revansch på en hemsk wod. Senast jag körde denna var det med 10 kg´s hantlar, i dag blev det med 11 kg´s.

Tjejen började och gjorde en imponerande insats med en massa pannben.
100 st hang-clean squat thrusters med 5 kg´s hantlar.
5 burpess vid varje helminut.
Tid: 17:59

För att kunna jämföra mina tider körde jag även denna gång 50 stycken, klockan stannade på 7:39. Klart nöjd då jag var 46 sek snabbare än senast med tyngre hantlar!

Kul att få kvitto på att träningen går framåt :-)

Tjing
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar