Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


tisdag 22 juni 2010

Helen

Så var det dags!

Pga av hälsporre har jag inte sprungit en meter sedan mitten av april! Inte heller en pullups sedan mitten maj.....

Med dessa förutsättningar åkte jag till vackra Ursvik för att köra Helen.

Helen

* 400 meter run
* 1.5 pood Kettlebell swing x 21
* Pull-ups 12 reps

3 rounds for time

Valde att skala ner KB till 20 kg.
Tid: 13:49

Som vanligt sög jag på chinsen, runda 2 och 3 gjorde jag singlar!!!!!!!


Tiden och chinsen är ju ingen direkt höjdare men jag väljer att se det positiva:
- ingen löpning på 2 månader (1 gång i år), lungorna höll men inte benen...
- obrutna svingar
- utfördes av en 50-åring (nästa vecka) med axelskada.

Ser fram emot en revansch om 1 månad!

Tjing
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar