Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


fredag 25 juni 2010

Nancy

I strålande midsommarväder passade det sig med lite utomhusträning :-)

Känns kul samt mycket behövligt med 400 meters löpning så vad passar bättre än att köra Nancy?

Tjejen började med att köra en "Utfall-Burpeewod". Gjorde en strong insats med 10 kg´s platta över huvudet, bra kämpat Ann!

Efter att ha peppat och berömt "vraket" var det dags....

Nancy

* 400 meter run
* Overhead squat 95 lbs x 15

5 rounds for time

95 pounds var för mycket så det blev att skala ner till 20 kg. Hade velat köra på 30 kg men avsaknaden av 5-kilos vikter gjorde inte detta möjligt.

Intressant upplevelse att starta andra rundan 400 meter efter att ha gjort OHS. Benen kändes som glasnudlar. Känslan försvann efter ca 50 meter men återkom i början av resterande varv. Summa summarum så är jag mycket nöjd med det jag presterade. Har sprungit fler 400 meters varv på 5 dagar än jag gjort tillsammans i hela mitt liv.

Tiden på min skalade Nancy blev 14:13. Har tidigare bara kört 2 stycken wods detta år där löpning ingår så det kan inte bli annat än ännu bättre tider.

Hoppas att ni alla haft en riktigt trevlig midsommar.

Tjing
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar