Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


söndag 6 juni 2010

Indisk Elefant

Kände att det var dags att köra en längre wod. Vad kan vara lämpligare än en 30 min amrap?

Utan att tveka hakade tjejen på och gav mig en bra match!

Söndagens "Nationalsdags-wod":
Amrap 30 min
10 pushups
20 situps
30 KB (ryska) 20 kg
13 varv med 1 sek tillgodo.

13 varv med 30 svingar a´20 kg innebär 7,2 ton, dvs samma vikt som en fet Indisk Elefant!

Typisk pannbensövning! Bara att bita ihop och köra. Det enda problemet var greppet som började ge vika efter ca 25 reps under de 5 sista varven.

Annars var det riktigt skönt att svettas ut och få kvitto på att jag kan köra en 30 min amrap. I morgon är det vila men på tisdag räknar jag med att belägra någon brud!

Tjing
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar