Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


onsdag 19 januari 2011

Backsprinter, 110119

I den vackra vårkvällen (-2 grader) var det dags för årets första utomhuspass!

Iklädd lämpliga kläder inklusive en matchande CrossFit-mössa körde jag backsprinter.

Var lite orolig hur det skulle gå att springa då mina hälar och hälsenor krånglat i snart ett år. Men tack vare min naprapat och lite stötvågsbehandling verkar det nu gå alldeles utmärkt :)

Sprinterna kördes i halvmörker i parken bakom mitt hus. Alltid kul att ge grannarna något att snacka om :)

Blev endast 15 backsprinter!
Fullt ös med kängor i skarsnön.......
Tid: 12:45

Avslutade med 20 upphopp ( ca 50 cm) på mur. Snacka om skillnad att hoppa från mjukt underlag (snö)! En hel del av kraften gick förlorad vilket gjorde upphoppen riktigt jobbiga.

Ser fram emot nästa utomhuspass!

Tjing
Michael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar