Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


torsdag 30 september 2010

Marklyft, 100930

I bland är det bara att bita ihop!

Var på väg att skippa kvällens träning då jag under dagen känt mig lite halvrisig.

Men tack vare målmedvetenhet + lite pepping bar det av till gymmet för att i alla fall köra min favoritövning, nämligen marklyft.

Kort och intensivt ska det vara:
3 x 100
3 x 110
> 3 x 125, blev 12 reps!

Därefter en stege med powercleans, slutade med att vända 65 kg.
Det mest positiva med övningen var att armen kändes bra.

Avslutade med några ryck på 40 kg.
Vanligtvis börjar jag på 25 kg och arbetar mig uppåt, i dag var det pang på!

Tjing
Michael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar