Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


fredag 24 september 2010

Massor av träning, 100924

Här kommer en sammanfattning av träningsveckan "so far"

Tisdag
Christine...härligt!
Körde en något uppskalad variant!
3 varv på tid:
Box 60 cm, 75 kg mark, 500 m rodd
Den höge boxen i kombination med en ännu inte helt ok hälsena gjorde att jag fick kliva ner efter varje hopp. Kämpade ändå på med svettiga händer och hög puls :-)
Tid: 12:25


Torsdag
Dagens pass blev en skalad Elizabeth på Crossfit Sundbyberg.
21-15-9 av squatclean 40 kg och ringdips.
Bara att ösa på , tid 9:59!

En av mina favoriter :)


Fredag
Hade bokat på CFN men kom lite tidigare så det blev ett eget pass.

Började med lugnt med rodd. Kändes ok så varför inte testa lite gränser?
Full fart på 500 m ledde till nytt PR, 1:46.
Nöjd med tiden och att klara sub 1:40 är nästa mål.

Hade inte helt fräscha ben efter gårdagens Elizabeth.
Vill ändå köra lite böj.
Blev 5 set:
6 x 60
6 x 60
6 x 75
6 x 75
6 x 75
Blir till att lassa på mer nästa gång.
Lite snatchar för att därefter gå på mer rodd.

Kände för att avsluta på topp, 2000 meter.
Hur svårt kan det vara. Hade ett tidigare rekord på pinsamma 8:21.

Hade som mål att gå under 8:10. Rodde som en dopad galärslav med min lilla korta och halvfeta kropp. Missade sub 8 med 2! tiondelar, nytt PR 8:00,1!
Klart nöjd, med peppning blir det sub 8

En bra träningsvecka med 2 PR som borde avslutat med tävling i Danmark.
Diverse skador gjorde tyvärr att jag inte ställde upp. Önskar alla som deltar lycka till!

tjing
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar