Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


måndag 18 oktober 2010

Mot SM, pass 3, 100517

I söndags var det dags för pass 3 i min programmering.

Fokus på passet, ben och uthållighet!

PASS 3

Back Squat
10-10-10-10-10, 45 sek mellan set
Körde på 50 kg, borde varit 60 kg..

Utfall med skivstång
10-10-10-10, 30 sek mellan set
Körde med OL-stång vilket var alldeles för lätt :)

Höga svingar
30-25-20-15-10-5, 30 sek mellan set
Ville köra obrutet, valde en 20 kg klump!

TABATA SQUAT
Notera antal reps varje varv
Har inte kört Tabata-squat tidigare. Fick höra att "Ninja-Erik´s" tidigare rekord låg på 18 vilket gjorde att jag gick ut med en låg målsättning. Hade som mål att klara 16 st. Visade sig vara ett larvigt lågt mål, nästa gång går vi mot 19!

Avslutade passet med lite DU-träning. Känns ok med tanke på att min häl hindrat mig från att hoppa rep de senaste 6-8 månaderna :(

Ser fram emot nästa pass!

Tjing
Michael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar