Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


torsdag 14 oktober 2010

Mot SM, 101014

Har inte bloggat på en vecka, skäms på mig.
Betyder inte att jag legat på soffan :)


I dag avverkade jag det första passet i min programmering mot toppform på SM.
Om det går helt åt helvete får jag skylla mig själv och inte på Mads som gjort den.

I dag blev det:
Femmor marklyft på 90 kg, 30 sek mellan seten, 5 set!
Hade betydligt mer att ge, borde kört på 100 - 110 kg.
MEN, det kändes!

Därefter 4 x 3 höga boxjumps. I och med att jag har lika korta ben som en grävling så fegade jag och hoppade på 79 cm :(, borde varit högre.

Avslutade med en något nerskalad variant på Christine.
3 varv på tid:
500 m rodd
11 marklyft (kroppsvikt - 10 kg), 65 kg
21 boxjumps på 45 cm låda.
Tid: 11:04
Kan lova att 50-åringen kände av detta :)

Ser fram emot i morgon fredag då det blir 2 pass.

Träna på, det kommer jag göra.

Hls
Kruse

Ps: Önskar all SM-atleter lycka till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar