Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


torsdag 2 december 2010

Oops!... I Did It Again. 101201

För någon vecka sedan såg jag en ny "Hero-wod" vid namn "Coe" (RIP)!

Ten rounds for time of:
95 pound Thruster, 10 reps
10 Ring push-ups

Första gången jag körde den blev det med skalade Thrusters (30 kg) men i gengäld så körde jag djupa Ring push-upen med fötterna på låda. Var sliten i kroppen innan jag började köra denna men bröt ändå efter 5 varv pga min högra axel. Tror att det var första gången jag inte fullföljde en påbörjad wod! Någon gång ska ju vara den första :(

Dagen efter kom priset, en träningsvärk i triceps och framsida axlar som var överjävlig! SATAN I GATAN vad ont jag hade :)

Nu har det gått ca en vecka så varför inte prova igen?
Har även haft vissa problem med piriformis vilket gjorde att jag skalade ännu mer.

"Coe" light
10 varv på tid:
10 Thrusters 20 kg
10 Ring Push-Ups
Tid: 18:40

Om jag fick någon träningsvärk denna gång?
"Skiter björnarna i skogen"?

Tjing
M

Ps: Miko Salo Coe Rx´d, 9:55

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar