Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


söndag 5 december 2010

Ont ska med ont fördrivas, 101204

Livet är fullt av överraskningar!

För min egen del skedde det då jag körde mitt senaste CrossFit-pass.

Det var dags att inviga min nya viktväst. Då jag fortfarande har kraftig träningsvärk i triceps satsar jag på den gamla devisen, "ont ska med ont fördrivas"!
Dvs belasta triceps :)

Började med 30 min spinning och därefter en wod enligt följande:
5 varv på tid med viktväst (10 kg)
- 5 Ringpushups
- 10 Burpees
- 15 Höga Kettelbellsvingar 16 kg
Tid: 11:32

Önskar att alla som kör CrossFit, och alla andra för den delen, får möjlighet att utföra träning med viktväst. Svårt att förstå hur mycket tyngre det blir (omvänt hur mycket lättare det blir med lägre kroppsvikt) att utföra övningar med extra vikt.

Ser fram emot nästa pass med väst :)

Tjing
M

2 kommentarer:

  1. Jag är jäkligt sugen på att testa det. Var köpte du din väst?

    Förresten, har du förstått hur mycket du egentligen hjälpte mig när du stod och kollade mina frivändningar!? Jag känner mig väldigt bekväm med mina cleans nuförtiden och allt är tack vare dig min vän.

    Tack!

    /Richard

    SvaraRadera
  2. "What are friends for?"....:)

    Köpte västen från CrossGym.
    Vi kan ses i helgen för ett pass. Jag kan ta med västen så får du prova.

    tjing M

    SvaraRadera