Innehåll

Denna blogg är i huvudsak tänkt att berätta om min träning. I dagsläget består den huvudsakligen av kroppsviktsträning (Calisthenics) samt träning med Kettlebells. Du kommer även kunna läsa om annat inom området träning och hälsa som jag finner intressant.


lördag 16 oktober 2010

Mot SM, pass 2 och 2,5, 101015

Ännu en härlig träningsdag!

Han med två stycken pass:
Vid lunch blev det pass 2 enligt programmeringen. Ett pass som gjorde att jag fick Stor-Stockholms mest blodfyllda triceps.

5 x 10 reps bänkpress med 30 sek vila mellan seten.
Låter inte särskilt tungt, prova vetja.
Körde på 50 kg, det räckte!

Därefter Amrap Ringdips.
Baggis efter bänken, NOT!
8-6-7-8-7 reps blev det.

Passet avslutades med en riktig goding, nämligen JT!
21-15-9
HSPU (något avlastat)
Ring Dips
Armhävningar
Tid: 17:24

Efter att ha gjort HSPU:er upplevde jag något "märkligt" i ringarna, det var svårt att göra fler än 3 stycken i rad (valde att köra okippat)!
Efter att ha kämpat mig igenom dipsen var det dags för min paradgren, armhävningar. En ännu "märkligare" upplevelse i och med att jag nätt och jämt klarade av att köra fler än 4 i rad!!!!!!!!!
Armhävningar är annars en av mina styrkor :)

Har bestämt mig för att ta revansch på JT innan året är slut! Då kommer jag inte köra bänk eller amrap dips innan :)

Pass 2,5
Gick tillsammans med tjejen och körde ett snabbt pass på STK. Efter att ha stöttat Ann i sin wod var det dags för mig att köra:
12-9-7, 40 kg
Clean & Jerk
Burpee´s
Tid: 5:48
Bra wod om man inte vill få hög puls.....:)

Därefter blev det "fredagsmys"!
Dvs sushi, ett glas folköl, vin, lite macadamianötter samt mörk choklad.....

Lördag vila, söndag träning på CFN.

Tjing
Michael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar